2022'de Her Takımın Uyması Gereken 8 Pazarlama Metriği

Yayınlanan: 2022-02-26

Etkili pazarlama bir bilimdir, sezgi değil! Numaraları takip etmek, verileri analiz etmek ve sonuçları ölçmek anlamına gelir, ancak bunların hiçbiri doğru pazarlama metrikleri izlenmedikçe gerçekleşmeyecektir. İster dijital pazarlama performansını, ister SEO ilerlemesini veya sosyal medyadaki büyümenizi izlemek istiyor olun, temel pazarlama ölçümlerini ve KPI'ları bilmek çok önemlidir.

Pazarlama ekibi, stratejinizin yeterince etkili olup olmadığını veya önce pazarlama ölçütlerini gözden geçirmeden rotasını değiştirmesi gerekip gerekmediğini belirleyemez. Ancak, o kadar çok ölçüm türü ve örnek vardır ki, çabalarınızın performansını ölçmek için izlenecek doğru olanları seçmek göz korkutucu olabilir.

İş dünyasında pazarlama metrikleri nelerdir?

Pazarlama metrikleri , bir pazarlama kampanyasının performansını ve başarısını izlemenin ölçülebilir yollarıdır. Tüm pazarlama kanallarında kampanya stratejinizin etkinliğini göstermenize ve iş hedeflerinizi desteklemenize yardımcı olurlar. Google ve MIT tarafından yapılan bir araştırmaya göre, önde gelen pazarlamacıların %89'u kampanyalarının verimliliğini stratejik ölçütlerle ölçüyor.

En etkili pazarlama metrikleri bir kampanyadan diğerine değişir, ancak sonuçta, işletme hedefleriniz üzerinde en fazla etkiye sahip olanları önemsemelisiniz. Sonuçların beklentilerinize uyup uymadığını veya seçimlerinizi destekleyip desteklemediğini görmek için bir ölçümden diğerine geçerken kafanızın karışmasını istemezsiniz. Bundan kaçınmak için bu ölçümleri iyice anlamalı ve size yardımcı olacak doğru metrikleri seçmelisiniz:

  • Kararlarınızı yeterince kanıtlanmış verilerle destekleyin
  • Pazarlama kampanyalarınız için erken uyarı sağlayın
  • En yüksek yatırım getirisi için en iyi kanalları seçin
  • Pazarlama giderlerinizi ve bütçe tahsislerinizi gerekçelendirin

Bu nedenle, 2022'de her takımın benimsemesi gerektiğine inandığımız en önemli pazarlama metriklerinin bir listesini hazırladık.

1- Nitelikli Adaylar

Kalite veya Miktar; Soru bu! Nitelikli müşteri adayı, ideal müşteri profilinize uyan , işletmenizin belirli kriterlerine göre satın alma kararı vermesi muhtemel olan kişidir. Kampanyaların birçok potansiyel müşteri oluşturması olasıdır, ancak bunlardan yalnızca birkaçı nitelikli olarak kabul edilebilir!

Influence & Co'nun kurucu ortağı Kelsey Meyer, "En başarılı kampanyalarımız düşük sayıda potansiyel müşteri, ancak yüksek oranda nitelikli müşteri adayı üretir" diyor.

Herhangi bir pazarlama kampanyasının nitelikli müşteri adayları oluşturması çok önemlidir, çünkü sonuçta bunlar, tetiği çekecek ve ürün veya hizmetlerinizi satın alacak olan kişilerdir. Yani başka bir deyişle, getirebileceğiniz müşteri adaylarının sayısına odaklanmak yerine, bunların kalitesine odaklanmanın zamanı geldiğini söylüyoruz.

Kişisel bilgileri (genellikle e-posta pazarlaması için kullanılabilecek e-posta adresleri) sunan veya web sitenizde çok zaman geçirmiş olan potansiyel müşteriler, ilgilenmeniz gereken kişilerdir.

Nitelikli Müşteri Adayları Metriği Nasıl Takip Edilir?

CRM yazılımını kullanmak, potansiyel müşterilerinizi yönetmenin ve onlar hakkında nitelikli olup olmadıklarını belirlemek için yeterli bilgi edinmenin kolay bir yoludur. Örneğin, HubSpot veya Keap CRM yazılımı, potansiyel müşterilerinizi analiz etmenize ve kampanyalarınızın başarısını izlemenize olanak tanıyan ayrıntılı raporlar oluşturmanıza yardımcı olur.

2- Müşteri Yaşam Boyu Değeri (CLV)

Müşteri yaşam boyu değeriniz , müşterinizin değerini belirleyen birincil ölçümdür. CLV , bir işletmenin ilişkileri boyunca ortalama müşterilerden ne kadar kazanabileceğini ölçmek için kullanılan bir pazarlama metriğidir.

Mevcut müşterilerinizi dönüştürme sürecinin yenilerini getirmekten çok daha kolay olduğunu unutmayın. İstatistikler, yeni bir müşterinin satın alma yapma olasılığının %5-20 olduğunu, mevcut müşteriler için bu olasılığın %60-70 daha yüksek olduğunu göstermektedir. Bu nedenle, önceliğiniz mevcut müşteri yaşam boyu değerinizi iyileştirmek ve büyümeyi desteklemek olmalıdır. Müşterinizin size getirebileceği değere dikkat edin ve müşteri deneyiminizi izleyin ve CLV'nizi etkileyen faktörler hakkında bilgi edinmek için önemli temas noktalarındaki geri bildirimleri ölçün.

İşte müşterilerinizin yaşam boyu değerini önemsemeniz için bazı nedenler:

  • Stratejilerinizi geliştirmek
  • Bütçe planlaması
  • Müşteri Edinme Maliyetleri konusunda daha iyi kararlar alma
  • Gelecek tahminlerinizi iyileştirme
  • Artan karlılık.

CLV Nasıl Hesaplanır?

Ayrı ekipleri, hatalı sistemleri ve odaklanmamış pazarlamaları nedeniyle büyük şirketler için CLV'yi hesaplamak zor olabilir; ancak veriler bir kez entegre edildiğinde, ölçülmesi daha kolay hale gelir.

Aşağıdaki adımları takip ederek Müşteri Yaşam Boyu Değerinizi en basit şekilde hesaplayabilirsiniz:

  • Müşterilerin değer yaratma yollarını belirleyin
  • Müşteri yolculuğunuzu takip edin
  • Değer yarattıkları her yolun gelirini ölçün
  • Müşteriyi edinme ve elde tutmanın toplam maliyetini ekleyin
  • CLV= (Müşteri Geliri) x (İlişkinin süresi) – (Müşterilerinizi edinmenin ve onlara hizmet etmenin toplam maliyeti)

3- Müşteri Edinme Maliyeti (CAC)

Müşteri edinme maliyeti veya CAC, belirli bir zaman diliminde yeni müşteriler edinmek için gereken kaynakları tahmin etmenize yardımcı olacak temel pazarlama metriğidir. Bu metrik, şirketinizin bir müşteriyi ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın almaya ikna etmek için ihtiyaç duyduğu toplam satış ve pazarlama çabalarının maliyetini gösterir.

CAC'yi Hesaplamak Neden Önemli?

CAC, pazarlama ve satış maliyetlerini dengelemek ve karlılığı ve verimliliği belirlemek için kullanabileceğiniz önemli bir ölçümdür. Ancak bu dengeyi sağlamak için müşterinin yaşam boyu değerinden ve gelirinden ödün vermeden ne kadar harcamanız gerektiğini bilmeniz gerekir.

Yeni müşteriler kazanmanın maliyeti, Müşteri Yaşam Boyu Değerinizden yüksekse, kâr etmiyorsunuz demektir. ProfitWell'in yazarı Jordan T. McBride, "En iyi kural, müşterilerinizin yaşam boyu değerinin %33'ünü veya daha azını harcamaktır" diyor.

CAC'nizi azaltmak için bu üç kolay ve pratik ipucunu izlemenizi öneririz:

  • Müşterinizi iyi tanıyın
  • Müşterilerle erken etkileşim kurun
  • Geri gelmelerini sağlayın

CAC Nasıl Hesaplanır?

CAC'yi hesaplamak için, belirli bir zaman diliminde müşteri kazanmak için toplam satış ve pazarlama maliyetini alınan toplam müşteri sayısına bölün. Yani 2000 müşteriye ulaşmak için 40.000$ harcadıysanız, CAC'niz kişi başı 20$ olacaktır.

Alternatif olarak:

  • CAC = (Toplam Satış ve Pazarlama maliyeti) / (Edinilen toplam müşteri sayısı)
  • 20$ = (40.000$) / (2000)

4- Dönüşüm Oranı

Satın alma, abone olma, indirme veya işletmenizle iletişim kurma, dönüşüm oranlarına ilişkin birkaç örnekten bazılarıdır. İş hedeflerinize bağlı olarak dönüşümler farklı olabilir. Basitçe söylemek gerekirse, dönüşüm oranı, web sitenizdeki veya açılış sayfanızdaki belirli bir dönüşüm girişiminde bulunan ziyaretçilerin yüzdesidir.

Dönüşüm oranınız, ziyaretçilerinizi istediğiniz şeyi yapmaya ikna etme konusunda ne kadar ikna edici olduğunuzu gösterir. İyi haber şu ki, dönüşüm oranınızı kolayca hesaplayabilir ve ilerlemenizi ölçebilirsiniz.

Dönüşüm Oranı Nasıl Hesaplanır?

Dönüşüm oranınızı hesaplamak için, dönüşüm sayısını web sitenizi ziyaret eden toplam kişi sayısına bölmeniz ve %100 ile çarpmanız yeterlidir. Bu nedenle, geçen ay 25.330 sayfa görüntülemeniz varsa ve bunların 3039'unu dönüştürebiliyorsanız, dönüşüm oranınız %12'dir.

  • Dönüşüm oranı = ( Dönüşüm Sayısı) / (Toplam Ziyaretçi Sayısı) x %100
  • %12= (3039) / (25.330)

Dönüşüm oranınızı Google Ads, Google Analytics, Facebook reklamları ve daha fazlası gibi farklı platformlar üzerinden takip edebilirsiniz, ancak bunu artırmanın bir gecede olmayacağını bilmelisiniz. Bununla birlikte, önemli bir etkisi olabilecek yol boyunca atabileceğiniz bazı adımlar burada.

  • Kullanıcı Dostu Bir Web Siteniz Olduğundan Emin Olun
  • Web Sitenizi Mobil Cihazlar İçin Optimize Edin
  • Tanıtmak için açılır pencereleri kullanın
  • E-posta Pazarlamasından Yararlanın
  • Ürünlerinizi sosyal medya üzerinden satın almayı kolaylaştırın.

5- Sitede Geçirilen Süre

Vakit nakittir, değil mi? Bu ifadeyi duymak ve görmezden gelmek oldukça yaygındır, ancak bundan kazanç sağlayanlar pazarlamacılardır! Sitede geçirilen süre veya oturum süresi, izleyicilerin sitenizde geçirdiği ortalama süredir.

Bu metrik, ziyaretçilerin web sitesini açtığı andan siteden ayrılmaya karar verdikleri ana kadar geçen süre kaydedilerek hesaplanır.

Web sitenizin ziyaretçiler için ne kadar yararlı olduğunu ve onların bir satın alma işleminin ne kadar sürdüğünü ve bir müşteriye dönüştürülmesinin ne kadar sürdüğünü gösterir. Sonuç olarak, sayfanızda onunla etkileşim kurmak için yeterince zaman harcamazlarsa, hedef kitlenizi nasıl dönüştürmeyi umuyorsunuz?!

Bir kullanıcı web sitenizde ne kadar çok zaman harcarsa, geri dönüp bir şey satın alma veya hizmetlerinizle etkileşim kurma olasılığı o kadar yüksek olur . Bu ölçüm, izleyicilerin içeriğinize göz atmak için ne kadar zaman harcadıklarını ve içeriğin onları çekip çekmediğini anlamanıza olanak tanır. Google Analytics kıyaslaması şunları gösterir:

  • İyi seans süresi 2-4 dakika arasındadır.

Ve bir uygulamayı görüntülemek için harcanan ortalama süre:

  • Cep telefonunda 4 dakika 25 saniye
  • Tablette 6 dakika 38 saniye.

Oturumlarda geçirilen toplam süreyi toplam oturum sayısına bölerek sitede geçirilen ortalama süreyi hesaplayabilirsiniz. Örneğin, web siteniz geçen ay 15.000 oturum aldıysa, bu 550 saate (33.000 dakika) eşitse, ziyaretçilerinizin sitede ortalama süresi 2,2 dakikadır.

  • Ortalama seans süresi = (Toplam Seans Süresi) / (Toplam Seans Sayısı)
  • 2,2 = (33.000) / (15.000)

6- Hemen Çıkma Oranı

Hemen çıkma oranı, form doldurma, başka bir bağlantıya gitme veya satın alma gibi herhangi bir işlem yapmadan web sayfanızdan ayrılan ziyaretçilerin yüzdesidir. Basit bir ifadeyle, web sayfanızdaki kullanıcı etkileşimi düzeyini ve içerik kalitesinin durumunu gösteren tek sayfalık ziyaretlerin yüzdesidir.

Hemen çıkma oranını izlemek önemlidir çünkü:

  • Görüntüleyenlerin zıplamayı durdurmanıza yardımcı olarak dönüşüm oranınızı artırır.
  • Google arama motorunda daha üst sıralarda yer almanıza ve ilk sayfada çıkmanıza yardımcı olacaktır.
  • Size içerik sorunlarınızı ve bunları neden düzeltmeye başlamanız gerektiğini gösterir.

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Hesaplanır?

Hemen çıkma oranını hesaplamak için, siteyle etkileşime girmeyen web sitesini ziyaret edenlerin sayısını, bir bütün olarak siteyi ziyaret edenlerin sayısına bölün.

  • Hemen Çıkma Oranı = (Hemen Çıkma Sayısı) / (Toplam Oturum) x100
  • %35 = (350) / (1000)

Ortalama olarak, bir web sitesinin hemen çıkma oranı %41 ile %51 arasında değişmektedir. Her ne kadar işinize ve trafiğinizin nereden geldiğine bağlı olsa da. Mobil kullanıcılar için ortalamanın masaüstü kullanıcılarından %16 daha yüksek olması bekleniyor. Ancak bu metriğin, sitede geçirilen süre ve sayfa görüntüleme sayısı gibi diğer metriklerle birlikte kullanılması gerekir.

7- Yatırım Getirisi

Efsanevi yatırım getirisi veya yatırım getirisi, herhangi bir işletmenin takip etmesi gereken en önemli pazarlama ölçümlerinden biridir. Bu ölçümü izleyerek, bir yatırım için ne kadar ödediğinizi ne kadar kazandığınızla karşılaştırabilir ve başarısını ölçebilirsiniz.

YG'nizi takip etmek, pazarlama stratejinizi yeniden tahsis etmenize ve yüksek gelir getirisi olan taktikleri seçmenize olanak tanır. Yatırım getirisini hesaplayarak ne kadar kâr veya zarar elde ettiğinizi görebilir ve buna göre yol haritanızı devam ettirebilir veya yeniden planlayabilirsiniz.

Yatırım Getirisi Nasıl Hesaplanır?

Yatırımdan elde ettiğiniz tutarı (Net kar) o yatırımın toplam maliyetine bölüp 100 ile çarparak yatırım getirinizi kolayca hesaplayabilirsiniz. Net karınızı bulmak için bugünkü değerinizi alın ve yatırım maliyetlerinizi çıkarın. .

Örneğin, projenize 6000$ yatırım yaptıysanız ve 7500 kar elde ettiyseniz, YG'niz %25'tir.

  • ROI = (Mevcut Değer – Yatırım Maliyeti) / (Yatırım Maliyeti) x 100
  • ROI = (Net Kar) / (Yatırım Maliyeti) x 100
  • %25 = (7500 – 6000) / (6000) x 100

8- Organik Trafik

Organik trafik , yalnızca ücretsiz kaynaklar ve yalnızca organik yollarla web sitenize gelen trafiği ifade eder. Organik trafik, web sitenizin güvenini ve dönüşüm oranını artırabileceğinden izlenmesi gereken önemli bir ölçümdür.

Web sitenize organik olarak gelen ziyaretçilerin, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satın almakla ilgilenme olasılığı daha yüksektir. Arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya (ücretsiz hizmetler) çoğunlukla ziyaretçilerin web sitenize organik olarak ulaşabilecekleri kanallardır.

Genellikle, bir arama yaptığınızda Bir arama motorunda bir terim veya anahtar kelime, mantıklı bir sırayla size bir sonuç listesi gösterilecektir. İlk iki veya üç sonuç, tıklama başına maliyeti olan ücretli reklamlar olabilir, ancak geri kalanı organik olarak sıralanır. Bu sonuçlar, aradığınız belirli anahtar kelime için en yüksek sıralamaya sahip sitelerdir. Bir web sitesi bir anahtar kelime için ne kadar yüksek sıralanırsa, o kadar fazla organik trafik alır.

Organik olarak büyümek ve daha fazla ziyaretçi çekmek için atabileceğiniz adımların kısa bir listesi:

  • İçeriğinizi hem okuyucularınız hem de arama motorlarınız için optimize edin
  • İçeriğinizde uzun kuyruklu ve yüksek hacimli anahtar kelimeler kullanın
  • Web sitenize daha fazla organik trafik çekmek için sosyal medyanızı bir çapa olarak kullanın
  • İçeriğiniz için geri bağlantıları ve dahili bağlantıları kullanın
  • Web sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olun

Sayıları eylemlere dönüştürün!

Şimdiye kadar, tüm metriklerin eşit olarak ölçülmediğinin ve hepsinin en doğru sonuçları sunmak için diğerleri kadar önemli olmadığının farkındasınız. Ancak, daha iyi stratejiler oluşturup büyümeyi umuyorsanız, yukarıdaki sekiz temel pazarlama metriğini ölçmek ve izlemek işinizin temel bir yönü olmalıdır. Ayrıca, müşterilerinizin bu verilerdeki davranışlarını ve yolculuğunu analiz etmek, işletmeniz için en iyi uygulamayı belirlemenize yardımcı olacak değerli bilgiler sağlar.


Sıkça Sorulan Sorular


En yaygın üç pazarlama metriği nelerdir?

Size belirli sayılar ve veriler vermek için farklı dijital kanallarda izleyebileceğiniz kelimenin tam anlamıyla binlerce ölçüm vardır. Ancak, daha iyi sonuçlar için tüm bu metrikleri takip etmek ve analiz etmek gerekli değildir. Büyüme ve daha iyi sonuçlar elde etmek için yalnızca iş yolculuğunuz ve mevcut pazarlama stratejiniz hakkında size ayrıntılı bilgi sağlayan temel metrikleri takip etmeniz yeterlidir. İşte bilmeniz gereken en yaygın üç pazarlama metriğinin listesi:

1- Müşteri Yaşam Boyu Değeri (CLV)
2- Dönüşüm Oranı
3- Web Sitesi Trafiği (Nitelikli Müşteri Adayları ve Organik Trafik)


Pazarlama metriklerini nasıl ölçersiniz?

Pazarlama ölçütleri, işletmelerin modern zaman falcılarıdır; size işinizde tam olarak nerede olduğunuz ve gelecekte nereye gideceğiniz hakkında ayrıntılı bilgi verirler. Pazarlama metriklerini ölçmek için belirli formüller vardır , ancak bunların etkinliğini değerlendirmek için her bir kampanyanın zaman çerçevesini göz önünde bulundurmalısınız. Kampanyalarınızın uzun vadeli ve kısa vadeli gelirlerini ve hedef kitlenize ne kadar iyi ulaştığınızı analiz ederek bir metriğin etkinliğini belirleyebilirsiniz. Bu nedenle hem kısa hem de uzun vadeli bir zaman diliminde pazarlama metriklerini ölçerek tüm verileri analiz edebilir ve ekibinizi daha iyi performansa yönlendirebilirsiniz.